Na 10 jaar ervaring in de sector besloot Natalie Nagy om haar kennis en ervaring om te zetten naar haar eigen bedrijf, een enorme uitdaging waar Natalie veel leerde en groeide. Zo ontstond Schoonmaakzorg, een dienstenchequebedrijf dat de focus legt op het menselijke aspect legt en zo voor een heuse aardschok in poetsbureauland zorgde. Om haar bedrijf zowel online als offline van de grond te krijgen, klopte ze aan bij Social Ctrl. Wij namen niet alleen de volledige branding voor onze rekening, maar stelden ook een mediaplanning op. Ook meer technische zaken als SEO, Google Ads en grafisch werk werden opgenomen in het stappenplan om haar onderneming te laten schitteren.
Wij waren erop gebrand om van de lancering een succes te maken. Door zorgvuldig te selecteren via welk kanaal we de content publiceerden, zijn we meer dan geslaagd in die opzet. Zo realiseerden we samen met niemand minder dan Hanne Troonbeeckx een promotional video voor TV Limburg die ook in de lokale cinemazalen werd vertoond. Daarnaast ontwikkelden we flyers en advertenties voor op bussen, geheel in de opvallende blauw-roze huisstijl van Schoonmaakzorg.
Een fout die veel bedrijven maken is hun kruit te snel verschieten. Ze posten alle content die ze maar kunnen bedenken op zeer korte tijd. Maar na een tijdje droogt de inkt van de inspiratiepen op en blijft er een Facebookpagina over waar niets meer op verschijnt. Bij klanten en prospects wekt dat de illusie dat het bedrijf niet meer actief is. Je hoeft niet elke dag te posten om relevant te zijn en te blijven. Het is eerder een kwestie van een goed ritme te vinden. Bij Social Ctrl zijn we allemaal ritmisch aangelegd en stellen we de postfrequentie perfect af op maat van de klant.
Door de content zowel op Facebook, Instagram als LinkedIn te posten, genereren we een groot bereik en bereiken we de mensen op het schermpje van hun smartphone. Maar wie de posts onder de loep neemt, merkt op dat er vaak wordt doorverwezen naar vacaturepagina’s op de corporate website.
Maandelijks terugkerende topics lenen zich daar uitstekend toe. En daarbij lieten we ons van onze creatiefste kant zien. Voor Schoonmaakzorg creëerden we zo bijvoorbeeld poetsdilemma’s, waarbij volgers van de pagina de keuze hadden tussen twee opties en in de reacties konden aangeven wat hun favoriet was. Door dat soort posts op maandelijkse basis te maken, creëer je doelbewust een active audience die engagement met de pagina toont.
Een andere manier om mensen naar de website te lokken is door te verwijzen naar blogposts door een tipje van de sluier te lichten over wat ze kunnen verwachten als ze de link openen. Daarbij letten we er uiteraard op dat de post geen simpele clickbait is, maar relevante informatie aanbiedt. Wie meer wil weten, wordt doorverwezen met een link.
Employer branding was een ander luik waar we bij Schoonmaakzorg sterk op inspeelden. En dat wierp zijn vruchten af. Employer branding is kort samengevat een tool om jouw bedrijf als werkgever te laten opvallen. Dat kan je doen door uit te pakken met een unieke bedrijfscultuur, evenementen die enkel jouw bedrijf organiseert of tevreden werknemers aan het woord te laten. Sociale mediakanalen of de eigen website vormen het ideale platform om die boodschap door een megafoon over te brengen. Testimonials van tevreden personeel, een overzicht van de (fiscale) voordelen of werkverjaardagen zijn slechts een greep uit het ruime, creatieve aanbod.
Een andere leuke manier om de werknemers letterlijk in de kijker te zetten is met behulp van personeelsshoots. Als kick-off campagne van Schoonmaakzorg namen we ruim de tijd om foto’s te nemen. Om de zoveel tijd halen we onze camera opnieuw boven om nieuwe content te creëren. Zien werken doet nu eenmaal werken.
Ook van de technische kant van marketing waren we niet vies. Zo beheren we sinds dag 1 de Google ads en campagnes. Zo kunnen we perfect monitoren wanneer we meer moeten inzetten op een bepaalde invalshoek.
De klantenservice bij Social Ctrl is TOP! Met al je vragen kun je bij hen terecht! Dit zowel voor online als offline marketing. Bedankt voor de goede begeleiding.
Natalie Nagy, zaakvoerster Schoonmaakzorg
Onder de indruk van dit succesverhaal? Neem een kijkje op de rest van onze website en ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen.
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven en persoonlijke ads te voorzien door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op “accepteer alle” te klikken, stemt u in met het gebruik van alle cookies. U kunt echter ook naar “Instellingen” gaan om een gecontroleerde toestemming te geven.