Content met de juiste boodschap brengen op social media, dat kan op verschillende manieren. Denk maar eens aan Top Topicals of content met een humoristische toon. Hoewel content sterk kan verschillen van post tot post, mag je als bedrijf de boodschap niet uit het oog verliezen. De boodschap moet uniek zijn en bij je bedrijf passen. Alleen zo kan jij je onderscheiden van concullega’s! Maar hoe kan je jouw content uniek maken en laten passen bij jouw onderneming? Dat ontdek je in deze blog!
Inspireer door de why-vraag te stellen
Ken je Simon Sinek? Hij is een expert in leiderschap en ontwierp een simpel model dat aangeeft waarom een bedrijf succesvol is. Zijn model bestaat uit een kern en twee ringen. De buitenste ring is je what. Wat doe je precies? Dit weet iedereen en daarom is dit niet de sleutel tot succes. Tussen de buitenste ring en de kern vinden we de how. Hier geeft Simon aan dat sommige bedrijven ook weten hoe ze iets doen. In de kern vinden we uiteindelijk de why. Er zijn bijzonder weinig bedrijven die weten waarom ze iets doen. Maar als je wilt inspireren en succesvol wilt worden, is het nodig om dit te weten. Je weet precies wat jouw why is als je goed kunt vertellen waarom je doet wat je doet, wat je doel is, waar je in gelooft, waarom jij iedere morgen opstaat om je bedrijf beter te maken en waarom mensen om jouw bedrijf moeten geven.
Authenticiteit is the key
In de wereld van social media raak je als bedrijf snel verloren. Je wilt erbij horen en een zelfpresentatie geven die in lijn ligt met andere bedrijven, net omdat die bedrijven succesvol zijn. Hierdoor kunnen jij en je bedrijf afstand nemen van eigen waarden en val je minder snel op. Daarom is het belangrijk om op zoek te gaan naar jouw authentieke waarden. Dit doe je door trouw te blijven aan jezelf en je intuïtie te volgen. Loslaten is hierbij van groot belang. Je moet je niet vergelijken met andere bedrijven, maar je doet waar jij achter staat. Je toont met andere woorden de echte versie van jezelf en je bedrijf.
Waarden vertalen naar social media
Je weet nu dat je een antwoord moet geven op de why-vraag en dat authenticiteit belangrijk is. Het enige wat je nu nog moet doen zijn jouw waarden vertalen naar de content op je social media kanalen. Dit kan je best doen door de connectie met je volgers te bevorderen. Consumenten zijn namelijk steeds op zoek naar waarden waarmee ze zich kunnen verbinden. Wanneer je publiek dezelfde interesses en standpunten hebben, bouw je vertrouwen en loyaliteit op. Dit heeft een positieve invloed op de groei en succes van jouw onderneming.
Vind je het nog steeds moeilijk om de juiste boodschap te verwerken in jouw content? Dan staat Social Ctrl voor je klaar! Ons ervaren team gaat samen met jou op zoek naar een unieke boodschap die past binnen jouw bedrijf. Daarbovenop verwerken we jouw boodschap in de posts die je wil brengen op social media. Zo kunnen jij en je bedrijf blijven groeien.