logo social ctrl

Happy customers: the key to your success

Klantenbinding vormt voor veel bedrijven de sleutel tot succes. Online tools zijn vandaag de dag een meer dan welkom hulpmiddel om die sleutel te bemachtigen. Maar om in je opzet te slagen, is het van groot belang dat alle schakels correct zijn afgesteld. En laat dat nu net één van onze specialiteiten zijn.

Top of mind is the place to be 

Of het nu om een kapper, een supermarkt, of een frisdrankmerk gaat. Elk bedrijf of merk heeft als doel om top of mind te zijn of worden bij zoveel mogelijk consumenten. Kort samengevat betekent top of mind dat jouw bedrijf of merk als eerste in iemands hoofd opduikt wanneer hij aan een bepaald product of dienst denkt. Grote bedrijven zijn daar echte keien in. De kans is groot dat je bij het lezen van de woorden “meubelwinkel”, “fastfoodketen” en “social media” onbewust de logo’s of producten van Ikea, McDonald’s en Facebook voor de geest haalt. Dat is de kracht van top of mind. Maar geen paniek, top of mind is niet enkel weggelegd voor grote bedrijven met een gigantisch mediabudget of een groot klantenbestand. Door een meer persoonlijke aanpak en een nauwere relatie met de klant kunnen ook kleine bedrijven of zelfstandigen top of mind worden binnen hun sector. Wil je weten hoe je dat klaarspeelt? Lees dan zeker verder!

Open communicatie

Een open communicatie met de klanten vormt de basis van elke relatie tussen een bedrijf en een klant. Afhankelijk van jouw diensten of producten is die communicatie gebaseerd op interactie of op eenrichtingsverkeer. In beide gevallen is het van cruciaal belang dat de communicatie gestroomlijnd verloopt. Dat betekent een vaste tone of voice, helder taalgebruik en het naleven van beloftes. In het geval van interactie, moet je er rekening mee houden dat het voor de klant duidelijk is via welke kanalen en op welke momenten hij jou bedrijf kan bereiken. Berichten versturen via Facebook kan een snelle en vlotte service vormen, maar niet als je de Facebookpagina zelden bekijkt. Zorg er dus voor dat je duidelijk vermeldt welke kanalen jij verkiest om te communiceren. Zo voelt de klant zich nooit in de steek gelaten.

Herhaling

Merkherkenbaarheid werkt net als een liedje dat zich tot een oorwurm ontpopt. De eerste keer dat je het hoort, is de kans klein dat het blijft hangen. Maar door het meerdere keren op de radio te horen of andere mensen het deuntje te horen neuriën, nestelt het zich tussen je twee oren. Dat principe kan ook worden toegepast op bedrijven en merken. Naamsherhaling zorgt namelijk voor naamsbekendheid. Door je klanten vaak genoeg te confronteren met wat je doet, is de kans vanzelfsprekend kleiner dat ze jouw bedrijf vergeten. Om in het oog te springen heb je uiteraard relevante en leuke content nodig.

Stimuleer betrokkenheid

Een klant die zich betrokken voelt bij jouw bedrijf zal sneller positief over jouw bedrijf spreken. Maar betrokkenheid komt niet vanzelf tot stand. Daarvoor moet je als bedrijf vaak extra moeite doen, maar die moeite werpt zonder twijfel zijn vruchten af. Sociale media vormen een zeer geschikte hefboom om engagement uit te lokken. Een post waarbij je vraagt naar de mening van je klanten en oprecht interesse toont, zal veel succes oogsten. Wat ook altijd werkt zijn reviews.

Bij Social Ctrl ben je aan het juiste adres om een contentplan op maat van jouw bedrijf op te stellen, zodat je een onvergetelijke indruk nalaat bij klanten. Samen met jou bekijken we welke content geschikt is voor welk medium. Zelf geen inspiratie? Dan schudden onze social media-experts zonder problemen een mooie tekst uit hun mouw.

Wil je de relatie van jouw bedrijf met klanten naar the next level tillen? Onze Social Ctrl expert ontvangen jou met open armen en veel enthousiasme! Bekijk zeker onze diensten en aarzel niet om contact op te nemen!

Wil je graag met ons samenwerken?

04 - 08 - 2022
Content met de juiste boodschap? We’ve got your back!
Content met de juiste boodschap? We’ve got your back!
Lees meer >
29 - 04 - 2022
Social Ctrl door de ogen van stagiair Andy!
Hoe is het om te werken als stagiair binnen Social Ctrl? We interviewden stagiair Andy om dat te ontdekken!
Lees meer >

Heb je een vraag of wil je graag eens samenzitten?