Met meer dan 675 miljoen gebruikers is LinkedIn één van de grootste zakelijke sociale netwerken ter wereld. Adverteren op LinkedIn is voor veel bedrijven dus erg interessant!
Waarom LinkedIn?
Tegenwoordig wordt LinkedIn niet meer alleen gebruikt door recruiters. Netwerken via LinkedIn is de laatste jaren weer erg populair geworden en trekt steeds meer mensen naar het platform toe. Je kan eenvoudig nieuwe zakelijke contacten leggen, en je bestaande contacten op de hoogte brengen van allerlei nieuwigheden over je bedrijf.
Hoe werkt LinkedIn Advertising?
Allereerst heb je een bedrijfsaccount nodig om te kunnen adverteren op LinkedIn. Van daaruit kan je vervolgens de advertenties opstellen.
Op LinkedIn kan je advertenties maken van verschillend formaat. Daarnaast kan je gebruik maken van unieke advertenties. Een voorbeeld hiervan is InMail. Met InMail kan je persoonlijke berichten sturen naar je gewenste doelgroep, zonder dat je al eerder met hen geconnecteerd hebt. Bovendien is LinkedIn uiterst geschikt voor het verspreiden van vacatures.
Via LinkedIn kan je je doelgroep erg nauwkeurig benaderen. Dankzij specifieke criteria zoals onder andere locatie, industrie en bedrijfsomvang kan targeten via LinkedIn Advertising erg diep gaan. Dat bezorgt jou en jouw bedrijf een groot voordeel.
Qua budget kan je enerzijds kiezen om je budget gelijk te spreiden over een bepaalde periode. Anderzijds kan je een bepaald bedrag kiezen dat per dag mag uitgegeven worden. De kosten worden dan bepaald op basis van CPC, de kosten per klik, of op basis van CPM, de kosten per 1000 weergaven. Ondanks dat er een prijskaartje vast zit aan adverteren via LinkedIn merken veel bedrijven dat de investering meer dan zeker loont.
Voordelen van LinkedIn Advertising
Adverteren via LinkedIn heeft verschillende voordelen. Zoals eerder aangehaald kan je op LinkedIn erg specifiek targeten. Dat is erg handig wanneer je slechts een specifieke doelgroep wil benaderen. LinkedIn is een zakelijk platform. Daardoor kan je makkelijk een groot professioneel publiek bereiken met je advertenties. Een ander interessant voordeel is dat in vergelijking met de andere sociale netwerken de conversieratio het hoogst is op LinkedIn. Bovendien kan je LinkedIn koppelen aan je CRM of Marketing Automation systeem.
Heb je vragen over LinkedIn Advertising, of ben je benieuwd hoe wij je kunnen helpen met het optimaliseren van je LinkedIn advertenties? Neem gerust contact met ons op. Wij helpen je met veel plezier verder!