logo social ctrl

Online marketing naar een hoger niveau met SEO & SEA

SEO en SEA zijn afkortingen die elke ondernemer ongetwijfeld al eens is tegengekomen. Voor sommigen bekende begrippen, maar voor anderen dan weer wat vaag. Wat betekenen SEO en SEA en waarom zijn ze belangrijk? Je ontdekt het in deze blog!

Optimaal gebruik van zoekmachines met SEO

Een groot deel van de consumenten doet eerst online research vooraleer ze tot aankoop over gaan. Daarom is het dus belangrijk dat zij jouw merk snel en efficiënt kunnen vinden. Door gebruik te maken van Search Engine Optimization (SEO) zal je website makkelijker vindbaar zijn in zoekmachines zoals Google.

Een eerste belangrijke stap is achterhalen waar je doelgroep naar op zoek is. Zo kan je aan de hand van keywords of zoektermen je website optimaliseren door je content daarop af te stemmen. Om deze potentiële klanten voor jouw merk te laten kiezen, moeten ze jou natuurlijk eerst vinden. Het belang van een hoge positie op Google is dan ook erg groot. SEO mag je dus zeker niet aan je voorbij laten gaan!

Adverteren via Google met SEA

SEA daarentegen staat voor Search Engine Advertising. Wil je een product of merk in de kijker zetten? Dan kan je adverteren via Google. SEA kan herkend worden aan de zoekresultaten waar “advertentie” bij staat.

SEO doet je organisch zoekverkeer stijgen, maar dankzij SEA zijn je webpagina’s nog overzichtelijker en sneller zichtbaar. SEO en SEA vullen elkaar perfect aan. SEA geeft direct feedback op de zoekwoorden waarop je adverteert. Zo kom je dus te weten wat de intentie is van mensen die op specifieke termen zoeken. Het is voor veel bedrijven dus ook erg interessant om beiden te combineren.

SEO & SEA trends in 2023

2023 heeft heel wat ontwikkelingen in SEO en SEA in petto. Beginnend bij SEO is te zien dat E-A-T erg belangrijk zal zijn. E-A-T staat voor Expertise, Authority and Trust. Content moet relevant zijn en meerwaarde bieden. Daarnaast gaat Google zijn keyword clustering optimaliseren. Bovendien zullen er meer content types in Google Discover komen, bijvoorbeeld producten, stories, video’s, vacatures, enzovoorts.

Voor SEA is het gebruik van brede zoekwoorden de nieuwe norm. Ook worden biedstrategieën slimmer. Overigens zullen video en audio een grotere rol spelen in 2023. Dit type advertenties is steeds belangrijker in de customer journey. Verder zijn Performance Max campagnes een opvallende trend.

Wil je graag aan de slag met SEO en/of SEA, maar je weet niet goed hoe? Aarzel niet om ons te contacteren. Wij helpen jou met veel plezier verder!

Wil je graag met ons samenwerken?

19 - 06 - 2023
The Reel-deal voor jouw onderneming!
Instagram Reels zijn helemaal hot! Bovendien zijn ze niet alleen leuk om naar te kijken, maar voor bedrijven is het ook een interessante marketingtool. Let's get Reel!
http://Lees%20meer%20
16 - 05 - 2023
Maak het verschil met LinkedIn Advertising!
Met meer dan 675 miljoen gebruikers is LinkedIn één van de grootste zakelijke sociale netwerken ter wereld. Adverteren op LinkedIn is voor veel bedrijven dus erg interessant!
http://Lees%20meer%20

Heb je een vraag of wil je graag eens samenzitten?