logo social ctrl

Time to BeReal! Kan deze app in opmars ook voor jouw onderneming werken?

Wanneer de notificatie vandaag weer gaat binnenkomen weet niemand. Wat we wel weten is dat de BeReal app aan een grote opmars bezig is! De zogenaamde “anti-Instagram app” steunt op het principe dat je binnen de twee minuten een foto trekt van jezelf en je omgeving. Of je nu iets lekkers aan het eten bent of gewoon in de zetel hangt, je trekt er op dat moment een foto van en laat daarmee jouw vrienden weten wat je aan het doen bent. 

Opnieuw authenticiteit

De BeReal app wordt steeds populairder omdat een groot aantal mensen genoeg hebben van al de fakeness op social media en het internet in het algemeen. Ze willen opnieuw authenticiteit zien en echt weten hoe het dagelijkse leven van hun vrienden of idolen eruit ziet, net zoals het in de vroege jaren van social media was. Ook de vele ads op andere social media platformen zorgt ervoor dat de traditionele apps steeds vaker achteruit geschoven worden.

De grote vraag die bij BeReal gesteld wordt is dan ook: heeft het zin om hierop aanwezig te zijn als ondernemer? Daar antwoorden wij graag volmondig JA op en we geven je graag enkele tips en tricks hoe je als bedrijf kan connecteren met je doelgroep. 

Hoe wil je overkomen?

Door je aanwezigheid op BeReal toon je sowieso aan dat je authentiek wil overkomen en niet bang bent om je bedrijf ongefilterd aan de wereld te laten zien. Wanneer je als bedrijf de community joint zal je één van de eersten zijn en laat je aan je volgers zien dat je openstaat voor innovatie. Zo kom je vernieuwend over, vooral tegenover de jongere doelgroep die op de app actief is. Spontaniteit is een codewoord op BeReal en is dus ook heel belangrijk om er succesvol op aanwezig te zijn. Zorg er dus zeker voor dat je posts er niet “voorbereid” uitzien. Al kan een beetje strategie achter je berichten nooit kwaad natuurlijk! 😉 

Best practices

Door de best practices in de marketingwereld te analyseren hebben we volgende tips en ideeën op een rijtje gezet. Je kan op een creatieve manier op BeReal aanwezig zijn door elke dag een bepaald product of een eigenschap van een product in de verf te zetten. Zo leren je volgers je business letterlijk in detail kennen. De app is ook ideaal om aan employer branding te doen. Zo kan je het account bijvoorbeeld een week door één teamlid laten overnemen. Op die manier kunnen je volgers doorheen de weken of maanden het bedrijf leren kennen vanuit verschillende invalshoeken. Wanneer we een kijkje nemen hoe Amerikaanse bedrijven de app gebruiken valt vooral Chipotle op. Zij hebben een kortingscode gepost die door de eerste 100 mensen gebruikt kon worden. Dit was uiteraard een groot succes en draagt enorm bij aan het innovatieve imago van het merk.

Varianten

De BeReal app is zelfs zo populair dat er al varianten op komen. Bopdrop bijvoorbeeld is een app waar je dagelijks je favoriete muziek met een community deelt. We verwachten dus dat er nog meer gelijkaardige apps zullen opduiken.

Wil je graag BeReal eens proberen? Neem contact met ons op om samen eens te bekijken hoe jij het best op dit nieuwe kanaal aanwezig kan zijn. Ben je al klant bij ons? Dan kijken we graag samen hoe we BeReal in jouw social media strategie kunnen implementeren.

Wil je graag met ons samenwerken?

04 - 08 - 2022
Content met de juiste boodschap? We’ve got your back!
Content met de juiste boodschap? We’ve got your back!
Lees meer >
29 - 04 - 2022
Social Ctrl door de ogen van stagiair Andy!
Hoe is het om te werken als stagiair binnen Social Ctrl? We interviewden stagiair Andy om dat te ontdekken!
Lees meer >

Heb je een vraag of wil je graag eens samenzitten?