logo social ctrl

Waarom diversiteit en inclusiviteit niet meer weg te denken zijn

Pride month is voorbij. Alle regenbooglogo’s zijn ondertussen opgeborgen tot volgend jaar in juni. Maar dat betekent niet dat alle issues ook zomaar verdwenen zijn. Diversiteit en inclusiviteit blijft op alle vlakken heel erg belangrijk. Zowel in jouw marketing plan, content campagnes en andere media maar daarbovenop ook op de werkvloer! 

Wanneer het gaat over diversiteit hebben we het over culturele achtergrond, conservatieve of progressieve mindset, economische en maatschappelijke positie en opvattingen over waarde. Klinkt zwaar? Kort door de bocht dus alles wat mensen verschillend maakt in hun gedrag, kennisniveau, voorkeuren en de manier waarop mensen benaderd willen worden. De bedoeling is uiteindelijk om dat ‘verschillend zijn’ te omarmen in plaats van af te stoten of te veroordelen. Diversiteit betekent dus niet alleen een andere huidskleur of cultuur maar ook een “ander” lichaamstype, achtergrond of levenswijze (en nog zoveel meer).

Allemaal goed en wel maar waarom is zo’n scala aan identiteiten nu net zo belangrijk? Ten eerste omdat consumenten (en dus ook jouw doelgroepen) steeds meer belang hechten aan een inclusieve mindset. Ze vinden het belangrijk dat bijvoorbeeld een mediacampagne divers is om zich te kunnen identificeren met jouw brand. Ze willen zich ook kunnen spiegelen aan de makers van de content die ze zien of de teamleden van de bedrijven waarmee ze in contact komen. Een diverser team zorgt dus ook voor een diverser klantenbestand. Wij praten er alvast over met medewerkers of klanten want ze hebben er misschien wel al van gehoord maar weten niet juist hoe ze het moeten aanpakken. “Education’s purpose is to replace an empty mind with an open one.”

Diversiteit en inclusiviteit zijn voor ons geen modewoorden. Visie en verbondenheid maken namelijk deel uit van de kernwaarden van Social Ctrl. Het is onze missie om die diversiteit ook in ons team te weerspiegelen. Ze vormen een geheel aan waarden die bij Social Ctrl passen en die we dus ook willen uitdragen, stap voor stap.  

Heb je hulp nodig met een inclusieve content campagne? Nood aan een branding die diversiteit uitstraalt? Verdere vragen of advies? Contacteer ons dan snel.  

Wil je graag met ons samenwerken?

21 - 09 - 2022
Time to BeReal! Kan deze app in opmars ook voor jouw onderneming werken?
Wanneer de notificatie vandaag weer gaat binnenkomen weet niemand. Wat we wel weten is dat de BeReal app aan een grote opmars bezig is!
Lees meer >
04 - 08 - 2022
Content met de juiste boodschap? We’ve got your back!
Content met de juiste boodschap? We’ve got your back!
Lees meer >

Heb je een vraag of wil je graag eens samenzitten?