logo social ctrl

E-mailmarketing is niet dood

Waarom e-mailmarketing belangrijk blijft

Je kent het wel, die tientallen oninteressante en irrelevante e-mails die dagelijks in je mailbox belanden. En dan tel je de mails nog niet mee die automatisch in de spamfolder terechtkomen. Waarom zou je dan nog tijd, moeite en geld in e-mailmarketing steken? Wij leggen je graag uit hoe je e-mailmarketing effectief, efficiënt en doeltreffend kan inzetten.

Het geweldige aan e-mailmarketing is dat het voor zoveel zaken kan dienen. Je kan namelijk makkelijk:

  • Jouw doelgroep aanspreken
  • Jouw boodschap overbrengen
  • Klanten binnenhalen

Het is slechts een kwestie van de juiste technieken toe te passen. En laat dat nu iets zijn waar wij mee kunnen helpen!

Hulp nodig met jouw e-mailmarketing of je volledige digitale marketing? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen!

6 Tips om jouw e-mailmarketing te optimaliseren.

1. User generated content

User generated content, ookwel UGC, is content die je verkrijgt van de gebruikers van je merk. Het is voor merken steeds belangrijker om UGC te verwerken in e-mails. Door user generated content te verwerken in je mail zorg je ervoor dat reacties worden gestimuleerd en de betrokkenheid wordt verhoogd.

Enkele goede voorbeelden hiervan zijn:

  • Klantenreviews
  • Foto’s van klanten
  • Video’s van klanten

2. Personaliseer de mails

Het is niet meer voldoende om een algemene mail uit te sturen. Daarom is het belangrijk om in te spelen op de klant als individu. Mensen hebben graag het gevoel dat ze persoonlijk worden aangesproken. Dit kan makkelijk verwerkt worden in je mail door de klant aan te spreken met zijn of haar voornaam.  Ook gepersonaliseerde aanbiedingen zijn hier interessant.

Zorg er daarom voor dat je databanken altijd up-to-date zijn. Op die manier zal de klant enkel informatie ontvangen die relevant is.

3. Less is more

Het is niet nodig om een e-mail op te stellen die vol staat met kleurrijke afbeeldingen. Klanten hechten steeds meer waarde aan authenticiteit. Hou daarom je mail kort en bondig. Op die manier komt de aandacht meer te liggen op hetgeen dat écht belangrijk is: de boodschap, niet de afbeeldingen.

4. Optimaliseer je mail voor mobiel

De smartphone is niet meer weg te denken uit ons leven. En dat heeft natuurlijk ook een invloed op e-mail. Zo zien we dat tegenwoordig meer dan 40% van de mails geopend worden via smartphone. Het is niet enkel tijdbesparend, maar ook makkelijk om onderweg te gebruiken. We moeten dan ook niet vertellen waarom het zo belangrijk is om te zorgen dat je mails goed leesbaar zijn op smartphones.

En je zal merken, een geoptimaliseerde e-mail maakt een grote impact als het aankomt op het brengen van je boodschap en het verhogen van je verkoop.

5. Integreer social media

Uit statistieken blijkt dat maar liefst 65% van de Belgische bevolking is actief op social media. De gemiddelde gebruiker wendt zich tot social media als het aankomt op het opzoeken van merken. Dit kan gaan van het ontdekken van nieuwe producten tot het zoeken van de mening van anderen voor ze overgaan tot aankoop.

Natuurlijk is het een gemiste kans om hier niet op in te spelen. Door social media te integreren in je e-mailmarketing creëer je nieuwe kansen om contact te maken met jouw doelgroep. Dit is een goede manier om het vertrouwen van consumenten te winnen, betere resultaten te verkrijgen en jouw producten of diensten te promoten.

Dit kan bijvoorbeeld door een call-to-action en knoppen naar de socialmedia-accounts toe te voegen zodat er een directe link ontstaat en deelname wordt aangemoedigd.

6. Storytelling

De ideale manier om boven de massa uit te springen is het gebruik van storytelling. Door aan storytelling te doen kom je als merk persoonlijker en authentieker over en blijft de boodschap beter hangen. Het laat de klanten een kijkje nemen achter de schermen van jouw merk. Bovendien spreekt het de consument meer aan dan alweer eens een verkooppraatje.

E-mailmarketing is dus zeker niet dood. Mits je het op een slimme manier aanpakt, heeft het zeker nog zijn voordelen!

Wil je graag met ons samenwerken?

19 - 06 - 2023
The Reel-deal voor jouw onderneming!
Instagram Reels zijn helemaal hot! Bovendien zijn ze niet alleen leuk om naar te kijken, maar voor bedrijven is het ook een interessante marketingtool. Let's get Reel!
http://Lees%20meer%20
16 - 05 - 2023
Maak het verschil met LinkedIn Advertising!
Met meer dan 675 miljoen gebruikers is LinkedIn één van de grootste zakelijke sociale netwerken ter wereld. Adverteren op LinkedIn is voor veel bedrijven dus erg interessant!
http://Lees%20meer%20

Heb je een vraag of wil je graag eens samenzitten?