logo social ctrl

Remarketing: dé manier om jouw klanten bij te blijven

Wist je dat slechts 4% van de websitebezoekers overgaat tot conversie voordat ze jouw site verlaten? Niet verbazingwekkend natuurlijk, want denk maar eens na… Hoe vaak gebeurt het dat je als klant een website bekijkt voor een bepaalde dienst of product, twijfelt, besluit om er nog even over na te denken en dan maar gewoon de site verlaat? Kleine kans dat deze site jou nog terugziet. Out of sight, out of mind. Maar geen nood! Wij helpen je om deze klanten opnieuw te bereiken aan de hand van remarketing! We kunnen je bovendien met nog heel wat zaken helpen, check dus zeker al onze diensten.

Wat is remarketing?

Remarketing zorgt ervoor dat je opnieuw de aandacht krijgt van personen die jouw website eerder bezochten. Dit gebeurt voornamelijk wanneer de bezoeker niet overgaat tot aankoop tijdens het bezoek aan de website. Een slimme manier dus om ervoor te zorgen dat deze persoon later opnieuw aan jouw product of dienst gaat denken.

Hoe werkt remarketing?

Het antwoord is simpel uit te leggen aan de hand van vier stappen:

1) Mensen bezoeken jouw website of app. Hierbij worden automatisch cookies in de browser van de bezoeker geplaatst. Aan de hand van die cookies komen ze op een remarketing lijst.

2) De bezoeker verlaat de website zonder tot actie over te gaan.

3) Je toont advertenties op andere sites of stuurt een mail over de bezochte artikelen of diensten.

4) De klant ziet dit en keert terug voor het voltooien van de aankoop.

Stel, je hebt een webshop met allerlei elektronica. Een bezoeker bekijkt enkele printers. Dan kan je deze bezoeker op de remarketinglijst zetten. Nadien zal hij tijdens het surfen reclame te zien krijgen van de printers die hij bekeek op jouw website. Hierdoor wordt hij herinnerd aan jouw product en zal hij sneller de neiging hebben om toch tot aankoop over te gaan. Een andere mogelijkheid is bijvoorbeeld het sturen van een e-mail met een kortingscode om hem over de streep te trekken. Dit kan natuurlijk enkel als deze bezoeker al een account heeft op je website.

Quote, David Ogilvy, adverteren

Belangrijk hierbij is dat je bij het tonen van de advertentie alles personaliseert op basis van jouw publiek. Ga na of de klant al is overgegaan tot een aankoop. Niemand krijgt graag advertenties van wat je net hebt gekocht. Zorg ervoor dat enkel de bezoekers die niet zijn overgaan tot conversie bereikt worden. Of verwijder de mensen uit je retargeting lijst zodra ze iets aankochten. Maar voor deze mensen zijn advertenties van gerelateerde producten mogelijk wel interessant. Stel dat zij bijvoorbeeld een koffiezet kochten, dan kan je hen advertenties tonen van koffiecapsules.

Daarnaast let je best op hoe je de bezoeker behandelt. Vermijd dat je een advertentie verstuurt naar mensen die hier eigenlijk geen interesse in hebben. Je behandelt iemand die na een paar seconden al weer weg is niet hetzelfde als iemand die je website grondig doornam.

Met andere woorden, zorg dat wat je aan het publiek toont relevant voor hen is en dat ze zich in de juiste fase van het koopproces bevinden.

Remarketing: een hoop voordelen

  • Meer aankopen en klanten
    Door te adverteren in de doelgroep waarvan je weet dat deze interesse heeft in je producten of diensten, kan je hen makkelijker overtuigen en aanzetten tot een aankoop.
  • Meer naamsbekendheid
    Door te adverteren aan personen die je website al eerder bezochten, ga je hen eraan herinneren dat jij er ook nog bent. Én dat je aan hen denkt. Dit zorgt ervoor dat zij ook herinnerd worden aan jou en dat is natuurlijk weer goed voor je naamsbekendheid.
  • Kosten efficiënt
    Door aan remarketing te doen ga je enkel advertenties tonen aan relevante doelgroepen. Je hebt dus minder zogenaamde waste, doordat de advertentie niet terechtkomt bij mensen die hier totaal geen interesse in zouden hebben. Dat maakt natuurlijk dat deze manier van adverteren je een hoop kosten kan besparen.

Alles nog even op een rijtje

Eén van de beste manieren om opnieuw de aandacht van een bezoeker te krijgen is dus door aan remarketing te doen. Dit zorgt niet enkel voor kans op meer aankopen, maar ook meer naamsbekendheid en kostenbesparingen. Enkel de mensen die interesse hebben in jouw product of dienst krijgen namelijk de advertentie te zien. Remarketing is dus zeker een must voor jouw onderneming.

Wil je graag met ons samenwerken?

19 - 06 - 2023
The Reel-deal voor jouw onderneming!
Instagram Reels zijn helemaal hot! Bovendien zijn ze niet alleen leuk om naar te kijken, maar voor bedrijven is het ook een interessante marketingtool. Let's get Reel!
http://Lees%20meer%20
16 - 05 - 2023
Maak het verschil met LinkedIn Advertising!
Met meer dan 675 miljoen gebruikers is LinkedIn één van de grootste zakelijke sociale netwerken ter wereld. Adverteren op LinkedIn is voor veel bedrijven dus erg interessant!
http://Lees%20meer%20

Heb je een vraag of wil je graag eens samenzitten?